Fun zóna

Späť na články

Nový Renault 5 preberie veľkú časť techniky z Clia. Francúzi odhaľujú prvé detaily

Chystaný elektrický Renault 5 dorazí na trh v roku 2024, takže do jeho premiéry ešte ostáva dosť času, automobilka sa ale rozhodla, že práve teraz je ten správny moment pozrieť sa do zákulisia jeho vývoja a na techniku. Za koľko sa novinka bude predávať, zatiaľ netušíme, Francúzi ale tvrdia, že vďaka zdieľaniu techniky s modelmi poháňanými spaľovacími motormi bude výroba „päťky“ skoro o tretinu lacnejšia ako produkcia Zoe. Domáce médiá tvrdia, že základná verzia s menšou baterkou by mohla začínať na čiastke 25 tisíc eur.


Ak chce Renault s týmto autom uspieť v boji s podobne veľkým Volkswagenom ID.2, drahší byť asi ani nemôže. Nemecký koncern pri premiére konceptu ID.2all potvrdil, že sériové auto bude stáť „menej ako 25 tisíc“ a v pláne má predstaviť ešte menší batériový model ID.1 za zhruba 20 tisíc eur. Francúzi v každom prípade budú mať náskok, Renault 5 bude dostupný už v priebehu budúceho roka, zatiaľ čo VW potvrdilo pre „dvojku“ termín uvedenia na trh rok 2026.


Aktuálne Renault testuje sériu deviatich maskovaných testovacích prototypov, ktoré sa síce ukrývajú za fasádou Clia, ich technika je však už skoro sériová a stojí na základoch novej aliančnej platformy CMF-B EV. Slovíčko nová by v tomto prípade asi malo byť v úvodzovkách, pretože – ako Renault zdôrazňuje – až 70 percent všetkých komponentov šasi bolo prevzatých zo štandardnej platformy CMF-B, ktorú by ste dnes našli ako súčasť modelov Clio a Captur. Automobilka pripomína, že práve vďaka tomuto zdieľaniu dielcov bude výroba Renaultu 5 o 30 percent lacnejšia v porovnaní so Zoe.


Modularita CMF-B EV s pohonom predných kolies dá konštruktérom možnosť navrhovať na rovnakých základoch ďalšie nové elektromobily naprieč celou alianciou (Nissan, Mitsubishi, Dacia i Mobilize) s rôznym rázvorom náprav i rozchodom kolies.

Zaujímavé na platforme je, že podobne ako to má dnes elektrický Megane E-Tech ku klasickému Meganu, aj Renault 5 dostane vyspelejšiu zadnú nápravu s pomocným rámom a viacprvkovým zavesením kolies s dvomi priečnymi a jedným pozdĺžnym ramenom, zatiaľ čo Clio má len torzne pružnú priečku. Renault hovorí, že „päťka“ bude etalónom jazdných vlastností vo svojej triede, pričom s ovládateľnosťou pomôže tiež veľmi nízke ťažisko vďaka batériám uloženým pod podlahou.


Keď už hovoríme o akumulátoroch, auto bude využívať 400-voltovú architektúru a elektromotor má byť o 20 kg ľahší v porovnaní s jednotkou použitou v Renaulte Zoe. O ďalších 15 kg majú byť ľahšie i samotné články, tentoraz uložené len v štyroch namiesto doteraz používaných dvanástich moduloch. Kapacitu Francúzi taja, hovoria ale, že nová baterka zaberie menej miesta a poskytne viac kWh.

ZDROJ: topspeed.sk

Stiahnite si bezplatne
našu mobilnú aplikáciu

Naša aplikácia Vám ponúka:

  • vytvorte si zoznam Vašich vozidiel a v prípade potreby ich objednajte do servisu jedným dotykom
  • vždy aktuálna ponuka skladových vozidiel s možnosťou rýchleho odoslania záujmu o vozidlo
  • všetky dôležité novinky zo sveta značiek Volvo, Jaguar a Land Rover

OTVÁRACIE HODINY

Trenčianska Turná

PREDAJ

PON. - PIA.: 8:00 - 17:00
SOBOTA: 9:30 - 12:30
NEDEĽA: zatvorené

SERVIS

PON. - PIA.: 07:30 - 16:00
SOBOTA: zatvorené
NEDEĽA: zatvorené

Bratislava

PREDAJ

PON. - PIA.: 8:00 - 17:00
SOBOTA: 9:00 - 13:00
NEDEĽA: zatvorené

SERVIS

PON. - PIA.: 07:30 - 17:00
SOBOTA: zatvorené
NEDEĽA: zatvorené

Trnava

PREDAJ

PON. - PIA.: 8:00 - 17:00
SOBOTA: 9:00 - 12:00
NEDEĽA: zatvorené

SERVIS

PON. - PIA.: 7:30 - 16:00
SOBOTA: zatvorené
NEDEĽA: zatvorené