Fun zóna

Späť na články

Nová elektrická Dacia Spring

Nová elektrická Dacia Spring dostala vzhľad, ktorým zapadne medzi ostatné modely značky. Ničím zásadným nevytŕča zvonku ani zvnútra. Pohľad na použité materiály a sedadlá neukazuje žiadny zbytočný luxus, a aj elektrická Dacia dáva už teraz tušiť nižšiu cenu. 


Ukazuje sa to aj pri pohľade na motorizáciu a batériu. Elektrická Dacia sa spoľahne na elektromotor s výkonom 33 kW a s krútiacim momentom 125 Nm. Elektrický Spring bol od začiatku navrhnutý ako mestské auto. Aj preto má batéria kapacitu 26,8 kWh a dojazd je tak len 225 km. Pri jazde výlučne v meste by mal stúpnuť na 295 km. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 125 km/h. Stlačením tlačidla ECO možno dojazd predĺžiť o 10 %. Výkon sa v tomto prípade obmedzí na 23 kW a maximálna rýchlosť na 100 km/h.


Mestské zameranie vozidla vidno aj na rozmeroch. S dĺžkou 373 cm je o 35 cm kratšie v porovnaní s malým Sanderom. Kufor pritom ponúka vzhľadom na rozmery relatívne slušný objem 300 l, po sklopení sedadiel až 600 l. Ďalší batožinový priestor s objemom 23 l môžeme nájsť vpredu.


Dacia sľubuje najnižšiu celkovú cenu vlastníctva (súčet kúpnej ceny a prevádzkových nákladov) v porovnaní s akýmkoľvek vozidlom na európskom trhu. K dispozícii bude aj verzia určená pre "car-sharing", ale aj predĺžená nákladná verzia s priestorom pre náklad 800 l.



V interiéri má byť viac miesta akoby ste očakávali. Kabína je ale určená len štyrom cestujúcim. Kufor má objem 300 litrov, ale po sklopení sedadiel vzrastie úžitkový objem na dvojnásobok. Okrem toho je tu 23,1 litra odkladacích priestorov priamo v interiéri. Prístrojový panel obsahuje 3,5-palcový displej medzi analógovými ukazovateľmi, no za príplatok je pripravená 7-palcová dotyková obrazovka, slúžiaca audiu či navigácii. Konektivitu zabezpečia platformy Apple CarPlay a Android Auto. Nechýba Bluetooth, USB konektor či rozpoznávanie hlasu, aktivované tlačidlom na volante. Pripravená je tiež manuálna klimatizácia, cúvacia kamera aj elektrické nastavenie spätných zrkadiel.

Daciu Spring poháňa elektromotor s výkonom skromných 33 kW a krútiacim momentom 125 Nm. V meste by to ale malo postačovať, podobne ako maximálna rýchlosť 125 km/h. Li-ion akumulátor s kapacitou 26,8 kWh má vystačiť na dojazd do vzdialenosti 225 km. V meste dokonca až na 295 km. V režime Eco sa výkon obmedzí len na 23 kW a maximálna rýchlosť na 100 km/h, čo znamená, že dojazd vzrastie o 10 percent. Nabíjanie podporuje výkon 30 kW, čo nie je zlé. Len necelá hodina má stačiť na dobitie batérie na 80 %. Z domáceho wallboxu (7,4 kW) sa čas nabíjania predĺži na päť hodín a z bežnej siete na 14 hodín. Nabíjanie má zjednodušiť bezplatná aplikácia MY Dacia, ktorá umožňuje zistiť stav nabitia či jeho priebeh.

O bezpečnosť sa starajú všetky v Európe vyžadované prvky, napríklad šesť airbagov, stabilizačný systém ESP, núdzové volanie, autonómne brzdy aktívne v rozsahu od sedem do 170 km/h či automatické prepínanie svetiel. Cenu, bohužiaľ, nepoznáme. A tak skoro sa ju ani nedozvieme. Spring sa bude totiž vyrábať v dvoch verziách – jednej pre súkromných zákazníkov a jednej pre zdieľanie. Prednosť dostane tá druhá. Do miest zamieri začiatkom budúceho roka. K bežným klientom dorazí až na jeseň. Šušká sa však o cene okolo 15 000 eur, čo nie je málo, ale vo svete elektromobilov takmer nedosiahnuteľná méta. Dacia poskytne na Spring Electric záruku tri roky alebo 100 000 km. Grancia batérie bude dlhšia – osem rokov a 120 000 km.


ZDROJ: auto.sk

Ako sa vám páčil tento článok?

Stiahnite si bezplatne
našu mobilnú aplikáciu

Naša aplikácia Vám ponúka:

  • vytvorte si zoznam Vašich vozidiel a v prípade potreby ich objednajte do servisu jedným dotykom
  • vždy aktuálna ponuka skladových vozidiel s možnosťou rýchleho odoslania záujmu o vozidlo
  • všetky dôležité novinky zo sveta značiek Volvo, Jaguar a Land Rover

Tento web používa súbory cookie. Informácie o tom, ako používate tento web, sa zdieľajú s Googlom. Používaním tohto webu vyjadrujete svoj súhlas s používaním súborov cookie.

Ďalšie informácie