Dacia prezradila viac o nových modeloch Sandero a Logan

Pred tromi týždňami Dacia predstavila tretiu generáciu súrodencov Sandero a Logan, vrátane zvýšenej verzie hatchbacku s označením Stepway. Popri exteriérových obrázkoch však toho veľa nepovedala. Bližšie informácie avizovala na dnešný dátum, kedy o dôležitých modeloch prezradila viac. Zároveň vypustila do sveta doposiaľ nepublikované fotografie i skice.

Dizajnu rumunských noviniek sme sa už venovali, oproti predchodcom pôsobia modernejšie aj vďaka LED svetlám s podpisom v tvare písmena Y. Zároveň vyzerajú o niečo dynamickejšie. Hoci podľa slov automobilky sa ich proporcie viac-menej zachovali, v parametroch uvádza Dacia šírku až 1 848 mm. To by znamenalo nárast o 11,5 centimetra. A tiež rovných päť centimetrov navyše oproti koncernovému modelu Renault Clio, čo znie prekvapujúco. Identická hodnota je pritom uvedená pri všetkých troch modeloch. Snáď teda môžeme vylúčiť, že by šlo len o preklep.


Rázvor osí náprav trojice je 2 604 mm. Na výšku meria Sandero 1 499 mm, čo znamená medzigeneračné zníženie o 10 milimetrov. V zadnej časti strecha klesla v mene aerodynamiky o dvojnásobok. Dĺžka lacného hatchbacku dosahuje 4 088 mm, variant Stepway má 11 mm navyše. Pri štvordverovom súrodencovi je v rovnakej kolónke uvedená cifra 4 396.

Logan má strechu 1 501 mm od vozovky, od ktorej si udržiava 135-milimetrový odstup. Sandero má o 2 mm menej v oboch parametroch. No ak je reč o zvýšenom vyhotovení, ten ponúka slušných 174 mm. Okrem toho má terénne štylizované rumunské vozidlo na streche lyžiny, ktorých centrálnu časť možno upevniť aj priečne. Je to veľmi praktický a pritom jednoduchý detail. Stačí kľúč zo schránky pred spolujazdcom a na svete je nosič s maximálnou nosnosťou 80 kg.

Oproti minulosti sa zmenili viaceré ďalšie naoko maličkosti, ktoré ale výrazne ovplyvňujú každodenné spolužitie s autom. Ide napríklad o vonkajšie kľučky či spôsob otvárania batožinového priestoru. Novinkou je opcia elektricky otvárateľného strešného okna na hatchbacku. Anténa sa premiestnila dozadu, pričom stále ide o viac-menej klasickú verziu.

Oproti minulosti bude interiér noviniek priestrannejší, Dacia hovorí o 42 extra milimetroch pre kolená vzadu sediacich pasažierov. Narástol tiež batožinový priestor. Sandero ponúka objem 328 litrov, Logan o rovných 200 litrov viac. Nakladacia hrana sa oproti minulosti znížila o 19 mm. Štvordverový model ponúka aj organizér, pomocou ktorého možno kufor rozdeliť na štyri časti. Päťdverový má zasa falošnú podlahu s dvomi polohami.


V prípade sedanu spomína automobilka aj “lietadlové” stolíky na chrbtoch predných sedadiel, ktoré majú držiak na pohár a nastaviteľnú dĺžku. Upraviť ju možno v rozmedzí 70 mm. Rumunské modely teda okrem tradičného priestoru a rozumnej ceny lákajú aj na geniálne praktické detaily, ktorými sa zvykne tradične pýšiť najmä Škoda.

Veľmi šikovne vyriešila Dacia otázku základného infotainmentu. Ten nemá žiadnu obrazovku, namiesto toho sa spolieha na smartfón umiestnený na špecifickom držiaku uprostred palubnej dosky. Pomocou jeho displeja možno ovládať viaceré funkcie vozidla. Systém môže fungovať cez kábel USB alebo bezdrôtovo skrz Bluetooth, pričom ovládať sa dá aj pomocou tlačidiel na volante a za ním. 


Výrobca nazval toto riešenie Media Control a dodáva k nemu dva reproduktory. Pre ľudí nenaháňajúcich čo najnižšiu cenu ponúkne automobilka verziu Media Display. Tá využíva 8-palcovú obrazovku, ktorá je naklonená o 8 stupňov smerom na vodiča. Systém podporuje rozhrania Apple CarPlay a Android Auto. Vybavený je štvoricou “reprákov”, kým top variant Media Nav ich má šesť. Okrem navigácie prináša podporu bezdrôtového zrkadlenia obrazu.

ZDROJ: autobild.sk

Stiahnite si bezplatne
našu mobilnú aplikáciu

Naša aplikácia Vám ponúka:

  • vytvorte si zoznam Vašich vozidiel a v prípade potreby ich objednajte do servisu jedným dotykom
  • vždy aktuálna ponuka skladových vozidiel s možnosťou rýchleho odoslania záujmu o vozidlo
  • všetky dôležité novinky zo sveta značiek Volvo, Jaguar a Land Rover

Tento web používa súbory cookie. Informácie o tom, ako používate tento web, sa zdieľajú s Googlom. Používaním tohto webu vyjadrujete svoj súhlas s používaním súborov cookie.

Ďalšie informácie