Nový Nissan 400Z najskôr ponúkne spaľovací motor, potom možno hybrid

Športové kupé Nissan 370Z, predstavený už v roku 2008, je dodnes jedným z najstarších modelov v segmente, kde sa často tlačí a spolieha na nové technológie. Automobilka sa síce snažila postupom času svojho malého dinosaura omladiť, lenže modernizovať starý základ tiež nejde donekonečna.

Značka už ale našťastie pracuje na jeho nástupcovi, nesúcim názov 400Z, ktorého predstavenie by nemuselo byť zas tak ďaleko. Nissan už naznačil podobu jeho loga a pred pár mesiacmi poodhalil jeho siluetu. O motorizáciu sa zatiaľ viedli iba špekulácie, teraz však s prvým nahliadnutím pod pokrievku prišiel jeden z vrcholných predstaviteľov značky.


Ivan Espinosa, viceprezident automobilky pre globálne produktovú stratégiu, síce v rozhovore pre austrálsky magazín Motoring jasne povedal, že zatiaľ nemôže zverejniť žiadne bližšie detaily. Vzápätí však dodal: "Môžem vám ale prezradiť, že stále vidím priestor pre dve odlišné veci," čím mal narážať na dvojicu motorizácií. "Pravdepodobne v už v blízkej dobe budete môcť vidieť trochu viac konvenčné technológiu. Konvenčné možno myslím stále spaľovaciu pohonnú jednotku, možno s nejakou elektrifikáciou pre športové vozidlá, "uviedol Espinosa. Je tak dosť možné, že sa najprv dočkáme klasického motora a neskôr aj odvodeného hybridu.

Za základnú motorizáciu pre nový Nissan 400Z pritom býva označovaný 3.0 litrový twin-turbo vidlicový šesťvalec s interným označením VR30DDTT, použitý pod kapotou Infiniti Q60 Red Šport 400, ktorý by mal byť schopný ponúknuť výkon okolo 298 kW (cca 405 k) a 475 Nm krutiaceho momentu. Akú podobu by mala mať elektrifikovaná verzia zatiaľ nie je zrejmé, podľa kolegov z Autoevolution sa však ponúka inšpirácie konceptom Infiniti Q60 Project Black S, kde bola vyššie uvedená V6 doplnená duálnym-hybridným systémom s technikou vychádzajúce zo sveta Formule 1.

Prvou časťou hybridného systému mal byť dnes viac-menej dobre známy motor / generátor, ktorý mohol zachytávať energiu pri brzdení a spomaľovaní. Druhou technológiou mala byť dvojica menších motor / generátorov, ktoré mali premieňať tepelnú energiu z turbodúchadiel na energiu elektrickú. Dvojitý hybridný systém potom mal byť schopný pomôcť motoru pri akcelerácii pridaním ďalších cca 163 koní, čím sa koncept dostával na výkon cca 568 koní. Napríklad akcelerácia z 0 na 100 km / h tak mala trvať menej ako 4 sekundy, zatiaľ čo štandardnému Infiniti Q60 Red Šport 400 trvala 5.2 sekundy.

Zatiaľ sa však jedná len o špekulácie. Nissan by totiž mohol k elektrifikácii použiť aj dvojicu elektromotorov na prednej náprave, alebo by mohol elektromotor umiestniť do prevodovky. Možností má teda automobilka veľa a nezostáva tak ako počkať, s akou vyrukuje počas premiéry. Tá by sa pritom mala uskutočniť najneskôr do polovice budúceho roka.


ZDROJ: auto.cz

Stiahnite si bezplatne
našu mobilnú aplikáciu

Naša aplikácia Vám ponúka:

  • vytvorte si zoznam Vašich vozidiel a v prípade potreby ich objednajte do servisu jedným dotykom
  • vždy aktuálna ponuka skladových vozidiel s možnosťou rýchleho odoslania záujmu o vozidlo
  • všetky dôležité novinky zo sveta značiek Volvo, Jaguar a Land Rover

Tento web používa súbory cookie. Informácie o tom, ako používate tento web, sa zdieľajú s Googlom. Používaním tohto webu vyjadrujete svoj súhlas s používaním súborov cookie.

Ďalšie informácie