Fun zóna

Späť na články

Dacia predstavuje omladený Duster, poteší modernejším dizajnom aj technikou

Omladená Dacia Duster zaujme hneď na prvý pohľad predovšetkým svojou prepracovanou prednou časťou, ktorá nadväzuje na modely Sandero, Sandero Stepway a Logan. Po ich vzore totiž preberá svetelný podpis v tvare horizontálneho písmena Y aj chrómované prvky masky. Predné aj zadné denné svietenie je riešené technikou EcoLed, zatiaľ čo smerovky a stretávacie svetlá dostali LED technológiu. Automobilka sa tiež chváli lepšie aerodynamikou a účinnosťou, ku ktorej okrem iného prispievajú nové 16 a 17 palcové zliatinové kolesá, vyvíjaná vo veternom tuneli, alebo nová konštrukcia zadného spojlera. K optimalizácii emisií CO2 však prispievajú aj také drobnosti, ako nové ložiská kolies, nové pneumatiky či LED osvetlenie. Aj verzia s pohonom všetkých kolies by tak mala mať emisie CO2 nižšia až o 5,8 g / km.


Kabína vozidla poteší predovšetkým upravenými sedadlami, ktoré dostali úplne nové čalúnenie a novo tvarované opierky hlavy. Medzi prednými sedadlami je potom novo vysoká stredová konzola s širokou lakťovou opierkou, umožňujúca posun v rozsahu vyše 70 mm, pod ktorou je úložný priestor s objemom 1,1 litra. Na jej zadnej strane sú navyše pripravené dva nabíjací USB konektory pre zadných cestujúcich. Okrem audia Dacia Plug & Play (rádio s MP3, USB a BT) sú novo k dispozícii dva nové multimediálne systémy Media Display a Media Nav - oba s 8 "dotykovou obrazovkou. Nižšia verzia Media Display ponúka 6 reproduktorov, rádio DAB, dva USB porty, Bluetooth konektivitu alebo Android Auto a Apple CarPlay konektivitu. Vyššia verzia Media Nav pridáva vstavanú navigáciu a bezdrôtové pripojenie pre Apple CarPlay i Android Auto. Bez ohľadu na výbavu je Dacia Duster vybavená palubným počítačom, automatickým spínaním svetiel alebo tempomatom s ovládaním na volante. Automatická klimatizácia, vyhrievanie predných sedadiel či Hands-Free karta pre bezkľúčový prístup patrí k doplnkom, ktoré sú k dispozícii podľa konkrétnej výbavy.


Napriek modernizácii si Dacia Duster drží svoj charakter pravého SUV, ktoré sa nezľakne ani výletu mimo spevnené cesty. Verzia s pohonom predných kolies má svetlú výšku 217 mm, zatiaľ čo verzia s pohonom všetkých kolies 214 mm. Predný nájazdový uhol je 30 °, prejazdový uhol 21 ° a zadný nájazdový uhol 30 °, respektíve 33 ° pri verzii s pohonom 4x4. Pre modely 4x4 potom automobilka pripravila nový 4x4 Monitor, dostupný iba s výbavou Media Display či Media Nav, ktorý poskytuje informácie o bočnom náklone. Okrem toho obsahuje 4x4 Monitor tiež výškomer, vrátane informácie o dosiahnutom výškovom rozdiele, alebo kompas. Všetky verzie tiež dostali nové pneumatiky. Duster s pohonom predných kolies je vybavený pneumatikami s optimalizovaným valivým odporom (až o 10% nižšie), ktoré prispievajú k nižším emisiám CO2 aj spotrebe. Verzia 4x4 dostáva univerzálne celoročné pneumatiky, ktoré sľubujú skvelú priľnavosť.



Pod kapotou modernizovanej Dacie Duster stále nájdeme trojicu benzínových motorizácií (TCe 90, TCe 130 a TCe 150), pričom verzia TCe 150 je dostupná buď ako štvorkolka s šesťstupňovým manuálom, alebo ako predokolka s novým šesťstupňovým dvojspojkovými automatom EDC. Pre Duster nová prevodovka EDC obsahuje dve spojky: jednu pre nepárne prevody, druhú pre párne. Radenie je ovládané elektromotormi, riadené počítačom, ktorý volí ideálny rýchlostný stupeň. Pri radení rýchlostného stupňa sa spojka v zábere otvorí a súčasne sa uzavrie spojka ďalšieho stupňa. Radenie rýchlostí je tak rýchle a prenos krútiaceho momentu neprerušený. Zvyšok benzínovej ponuky tvorí predokolka s šesťstupňovým manuálom. Okrem toho je v ponuke tiež turbodiesel Blue dCi 115, ponúkajúca pohon predných alebo všetkých kolies, avšak kombinovaný iba s šesťstupňovým manuálom. A samozrejme nechýba ani populárna dvojpalivová verzia TCe 100 LPG, ktorá vie jazdiť na benzín aj skvapalnený ropný plyn. Novo pritom s dojazdom vyše 1235 kilometrov.



Využiteľná kapacita "plynové" nádrže totiž vyrástla o 15 litrov na výslednú využiteľnú kapacitu 48,8 litrov LPG - to znamená predĺženie dojazdu o viac ako 250 kilometrov. Okrem toho je navyše Duster TCe 100 LPG osadený tiež nádržou na 50 litrov benzínu, takže bez paliva rozhodne neskončíte. Dacia tiež pridala nový prepínač paliva, ktorý je ergonomickejší a lepšie integrovaný. Vodič tak môže manuálne prepínať medzi palivami podľa potreby, ostatne na 3,5 "TFT obrazovke palubného počítača bude vždy prítomný ukazovateľ paliva v oboch nádržiach. Pokiaľ bude nádrž na LPG prázdna, vozidlo automaticky a prepne na benzín. Prepínanie medzi palivami by pritom malo prebiehať plynule a úplne nebadateľne. Dacia Duster ponúkne aj rad moderných technológií a bezpečnostných funkcií. Okrem obmedzovača rýchlosti, tempomatu s ovládaním na volante a najnovšie generácie ESC automobil ponúka napríklad systém stráženia mŕtveho uhla, parkovací asistent, asistent rozjazdu do kopca, asistent zjazdu prudkých kopcov pre verziu s pohonom 4x4 alebo multikamerový systém MultiView.


ZDROJ: auto.cz

Ako sa vám páčil tento článok?

Stiahnite si bezplatne
našu mobilnú aplikáciu

Naša aplikácia Vám ponúka:

  • vytvorte si zoznam Vašich vozidiel a v prípade potreby ich objednajte do servisu jedným dotykom
  • vždy aktuálna ponuka skladových vozidiel s možnosťou rýchleho odoslania záujmu o vozidlo
  • všetky dôležité novinky zo sveta značiek Volvo, Jaguar a Land Rover

Tento web používa súbory cookie. Informácie o tom, ako používate tento web, sa zdieľajú s Googlom. Používaním tohto webu vyjadrujete svoj súhlas s používaním súborov cookie.

Ďalšie informácie