Fun zóna

Späť na články

Range Rover Velar: Nový infotainment a dlhší dojazd plug-in hybridu

Land Rover predstavil luxusný Range Rover Velar v roku 2017. Kým neprišla pandémia, dokázal si nájsť v Európe ročne viac ako 20 000 zákazníkov. Potom ale predaje spadli približne na polovicu. Pomôcť má modernizácia, ktorá robí z Velaru ešte prémiovejšie SUV. Zmeny dizajnu sú ale minimálne. Napokon, „minimalistický“ Velar pôsobí aj po piatich rokoch stále „cool“. Napriek tomu sa dizajnéri pokúsili vybrúsiť tento diamant do dokonalosti. Nová je predná maska s jednoduchším výpletom, svetlá s technológiou Pixel Led a jednoduchšou grafikou, ale aj zadné svetlá s hlbokým 3D efektom. Výfuky sa schovali pod nový zadný nárazník. V palete farieb pribudla modrá metalíza Varesine a sivá Premium Zadar Grey.


Viac zmien nájdeme v interiéri. Velar je totiž prvým modelom Land Roveru s novou generáciou infotainmentu PiVi Pro. Pôvodne dva displeje na stredovej konzole nahrádza jedinou 11,4-palcovou zakrivenou obrazovkou. To znamená, že z kabíny zmizla absolútna väčšina analógových ovládačov. Napriek tomu sľubuje Land Rover jednoduché ovládanie, pretože na displeji sú stále prítomné ikony najčastejšie používaných funkcií, ako napríklad klimatizácie či regulácie hlasitosti. Navyše ponúka PiVi Pro funkcie v kontexte zvyklostí užívateľa. Vďaka bezdrôtovému Apple CarPlay sa zlepšila konektivita so smartfónmi. Amazon Alexa yas umožňuje hlasové ovládanie. Až 80 % softvéru je možné aktualizovať na diaľku.


Land Rover sa tiež chváli vegánskym interiérom, ktorý využíva vlnu dánskej spoločnosti KvadratTM s polyuretánovými textilnými vložkami UltrafabricsTM a novým vzorom Diamond Herringbone. Okrem toho budú k dispozícii štyri nové farebné odtiene koženého čalúnenia – Cloud, Caraway, Raven Blue a Deep Garnet. Prémiovú atmosféru dotvárajú dekorácie z lešteného či eloxovaného hliníka alebo drevená dyha Shadow Grey Ash. Velar má byť tiež najtichším modelom vo svojej triede. To vďaka technológii aktívneho potláčania ruchov od podvozka technológiou Active Road Noise Cancellation, ktorá znižuje vnútorný hluk v kabíne až o štyri decibely.


O to viac vyniká špičková aparatúra Meridian™ 3D Surround Sound System so 17 reproduktormi a výkonom 750 W. Z luxusných prvkov spomeňme ambientné osvetlenie s 30 farbami či klimatizáciu s funkciou Purify, ktorá výrazne znižuje úroveň alergénov a častíc v kabíne. Ku komfortu prispieva aj voliteľné pneumatické odpruženie s adaptívnymi tlmičmi, ktoré menia tuhosť tlmenia individuálne pre každé z kolies v závislosti od okamžitých podmienok. Pod kapotou je základom 4-valec 2,0 Ingenium pre verziu P250 (184 kW, 365 Nm), spojený s novou 8-stupňovou automatickou prevodovkou. V tejto konfigurácii zrýchľuje Velar na stovku za 7,1 sekundy a spotrebuje priemerne 9,3 litra benzínu na 100 km.

Dobrou správou je, že Velar stále nezanevrel na naftu. Zákazníci dostanú až dve možnosti. Základom je 4-valec 2,0 Ingenium pre verziu D200 (150 kW, 430 Nm). Nad ním stojí radový 6-valec 3,0 Ingenium pre verziu D300 (220 kW, 650 Nm), ktorý zrýchľuje na stovku za 6,1 sekundy. Na vrchole sú však dva benzínové 6-valce 3,0 Ingenium, pre verzie P340 (250 kW, 480 Nm) a P400 (294 kW, 550 Nm), ktoré zvládnu šprint na stovku za 6,3, respektíve 5,2 sekundy. Všetky pohonné jednotky sú spojené so 48 V mild-hybridnou sústavou. No najväčšou zmenou prešla plug-in hybridná verzia P400e (297 kW, 640 Nm), ktorá kombinuje 4-valec 2,0 Ingenium a 105 kW elektromotor.


Vďaka zväčšenej kapacite batérie o 12 % na 19,2 kWh sa dojazd v čisto elektrickom režime predĺžil z 51 na 64 km. Velar je tiež jedným z mála plug-in hybridov, ktoré umožňujú rýchle nabíjanie jednosmerným prúdom s výkonom 50 kW. To znamená, že batéria sa z 0 na 80 nabije za 30 minút. Domáce nabíjanie z 0 na 100 % s pomocou palubnej nabíjačky s výkonom sedem kilowattov trvá 2,5 hodiny. Plug-in hybridný Velar patrí k najvýkonnejším verziám. Stovku má za sebou za 5,4 sekundy, čím konkuruje benzínovému Velaru P400. Pri dostatočne nabitej batérii dokáže využívať elektrický pohon až do rýchlosti 140 km/h. Priemerná spotreba má byť pritom len rozprávkových 1,6 litra benzínu na 100 km, samozrejme tých prvých.

Všetky verzie sú vybavené pohonom oboch náprav a dnes už legendárnym systémom nastavenia jazdných režimov Terrain Response 2 s módmi Eco, Comfort, Grass-Gravel-Snow, Mud-Ruts, Sand, Dynamic a Auto. Každý z nich mení kalibráciu motora, prevodovky, systému pohonu všetkých kolies, zavesenia kolies a systémov riadenia stability pre optimálnu trakciu. Systém sa nastavuje priamo z dotykovej obrazovky PiVi Pro. Vynovený Range Rover Velar by mal doraziť k zákazníkom na jar.

ZDROJ: auto.pravda.sk

Stiahnite si bezplatne
našu mobilnú aplikáciu

Naša aplikácia Vám ponúka:

  • vytvorte si zoznam Vašich vozidiel a v prípade potreby ich objednajte do servisu jedným dotykom
  • vždy aktuálna ponuka skladových vozidiel s možnosťou rýchleho odoslania záujmu o vozidlo
  • všetky dôležité novinky zo sveta značiek Volvo, Jaguar a Land Rover

OTVÁRACIE HODINY

Trenčianska Turná

PREDAJ

PON. - PIA.: 8:00 - 17:00
SOBOTA: 9:30 - 12:30
NEDEĽA: zatvorené

SERVIS

PON. - PIA.: 07:30 - 16:00
SOBOTA: zatvorené
NEDEĽA: zatvorené