Fun zóna

Späť na články

Nissan Juke Hybrid rozširuje ponuku, využíva známy pohonný systém

Druhá generácia populárneho malého SUV bola od svojho uvedenia dostupná výhradne s prepĺňaným litrovým trojvalcom, na výber bol akurát manuál alebo dvojspojka. Teraz pribúda elektrifikovaná verzia. Nissan Juke Hybrid má viac-menej rovnaké vnútornosti ako hybridný Renault Clio. Spája teda atmosférický štvorvalec s elektromotorom a tzv. multimodálnou prevodovkou. Novinka prináša aj malé dizajnové zmeny, niektoré z nich by mali zasiahnuť aj klasické modely.

Napriek kontroverznému dizajnu zožal na trhu Nissan Juke slušný úspech. Naň chce nadviazať druhá generácia, ktorá mala premiéru v roku 2019. Na rozdiel od predchodcu ponúkla jediný motor. Prepĺňaný zážihový trojvalec s objemom jeden liter, ktorý možno doplniť šesťstupňovým manuálom alebo dvojspojkou s prevodom navyše.


Teraz ponuku rozširuje Juke Hybrid, ktorého predné kolesá poháňa benzín s elektrinou. Novinka využíva známy pohonný systém. Jej vnútornosti sú viac-menej zhodné s tými, ktoré má hybridný Renault Clio. Pod kapotou teda pracuje 1,6-litrový atmosférický štvorvalec dosahujúci najvyšší výkon 69 kW (94 k) a krútiaci moment 148 Nm.

Spaľovací agregát dopĺňa elektromotor, ten má špičkové parametre 36 kW (49 k) a 205 Nm. Do hry sa zapája tiež štartér-generátor dosahujúci 15 kW (20 k). Medzikusom v pohonnom reťazci je tzv. multimodálna prevodovka, ktorá má štyri stupne pre spaľovaciu jednotku a dve určené tej elektrickej. Inteligentné automatické ústrojenstvo neobsahuje spojku. 

Energia je uložená vo vodou chladenej batérii, ktorá má kapacitu 1,2 kWh. V elektrickom režime zvládne Juke vyvinúť rýchlosť 55 km/h. Na elektrinu vždy štartuje, pričom podľa výrobcu by v meste mal dokázať až 80 % času jazdiť bez benzínového motora. Súčasťou hybridného balíka je technológia e-Pedal ovplyvňujúca rekuperáciu energie a umožňujúca jazdiť takmer bez použitia brzdového pedálu.

Juke Hybrid možno navonok spoznať najmä podľa jeho modelového podpisu, ten zdobí predné dvere a veko batožinového priestoru. Poznávacím znamením môžu byť aj dvojfarebné 19-palcové kolesá inšpirované elektromobilom Ariya. V základnej verzii sú však sedemnástky, ktoré sú dostupné i pri konvenčnom benzíne.


Maska chladiča má pri hybridnom variante aktívne otvory. Okrem toho obsahuje nové logo Nissan, pričom jej vrchná časť je čierna a nadväzuje na prednú kapotu. Táto dizajnová retuš by mala zasiahnuť aj klasické modely. Pravdepodobne sa to týka tiež inak tvarovaného strešného spojlera a aerodynamických úprav v spodnej časti karosérie.


Implementácia batérie okresala objem batožinového priestoru, ktorý prišiel o 68 litrov. Kufor tak štandardne ponúka 354 l. Keď sa sklopia zadné sedadlá, k dispozícii je 1 237 l. V interiéri sa inak zmenili klasické prvky, teda niektoré ovládače, ukazovatele na prístrojovej doske či funkcie infotainmentu. Fotky kabíny zatiaľ Nissan nezverejnil. Okrem toho neprezradil cenu a tajomstvom zostáva tiež termín štartu predaja.

ZDROJ: topspeed.sk

Stiahnite si bezplatne
našu mobilnú aplikáciu

Naša aplikácia Vám ponúka:

  • vytvorte si zoznam Vašich vozidiel a v prípade potreby ich objednajte do servisu jedným dotykom
  • vždy aktuálna ponuka skladových vozidiel s možnosťou rýchleho odoslania záujmu o vozidlo
  • všetky dôležité novinky zo sveta značiek Volvo, Jaguar a Land Rover

OTVÁRACIE HODINY

Trenčianska Turná

PREDAJ

PON. - PIA.: 8:00 - 17:00
SOBOTA: 9:30 - 12:30
NEDEĽA: zatvorené

SERVIS

PON. - PIA.: 07:30 - 16:00
SOBOTA: zatvorené
NEDEĽA: zatvorené

Bratislava

PREDAJ

PON. - PIA.: 8:00 - 17:00
SOBOTA: 9:00 - 13:00
NEDEĽA: zatvorené

SERVIS

PON. - PIA.: 07:30 - 17:00
SOBOTA: zatvorené
NEDEĽA: zatvorené