Koncept Volvo S90 Ambience – vozidlo, ktoré je spojené s vašimi zmyslami

Spoločnosť Volvo Cars, výrobca prémiových automobilov, predstavilakoncepčné vozidlo S90 Ambience – prvý automobil v odvetví, ktorýsynchronizuje vizuálne, zvukové a čuchové vnemy, a prináša tak novúúroveň luxusu automobilu.

Koncept S90 Ambience, ktorý má svoj prvý verejný debut na autosalóne v Pekingu, vychádza zo špičkového trojmiestneho sedanu vyššej triedy S90 Excellence a zameriava sa na cestujúcich na zadných sedadlách.

Cestujúci si môžu prispôsobiť atmosféru vozidla pomocou intuitívnej aplikácie pre smartfóny a vybrať si jeden zo siedmich vizuálnych motívov synchronizovaných so zvukom a vôňou.

„Koncept Ambience  prináša úplne novú úroveň luxusu, pretože presahuje iba číry výber materiálov  a vytvára vozidlo, ktoré je spojené s vašimi zmyslami,“ uviedol Robin Page, viceprezident spoločnosti Volvo Cars pre dizajn interiéru vozidiel. „Dizajn  sleduje, ako sa ľudia cítia vo vnútri auta, a umožňuje im ovplyvňovať  svoju náladu a pocit pohody.“

Vizuálny prvok premení strop vozidla podľa zvoleného motívu – ako je napríklad polárna žiara („Northern Lights“), škandinávsky les („Scandinavian Forest“), labutie jazero („Swan Lake“), súostrovie („Archipelago“) či dážď („Rain“) – každý z nich ponúka inú náladu a charakter, od relaxačného až po povzbudzujúci. V ponuke je aj nočný motív „Nocturnal“, ktorý navodí pokojnú náladu na oddych, alebo motív voľnosti „Freedom“, ktorý zasa dodáva dynamickú sviežosť a povznášajúcu energiu.

Prostredníctvom exkluzívneho audiosystému vozidla Bowers and Wilkins sa v kabíne prehráva zvuk synchronizovaný s vizuálnym motívom. Súčasťou audiosystému sú aj malé výškové reproduktory v opierke hlavy, ktoré cestujúcim umožňujú pôsobivý poslucháčsky zážitok. Každý motív je spojený s jednou zo štyroch špeciálnych vôní, ktoré vytvorila spoločnosť Byredo. Vôňa sa začne uvoľňovať súčasne so zvukom z portálu v stredovej konzole.

„Sme známi  humanocentrickým prístupom k dizajnu a ako líder odvetvia  v oblasti vyspelých bezpečnostných technológií,“ uviedol Robin Page. „Model  Ambience toto postavenie umocňuje a poukazuje na naše širšie zameranie –  na starostlivosť o ľudí, ktorá sa začína bezpečnosťou a pokračuje ich  celkovým pocitom pohody.“

Hoci S90 Ambience sa uvádza na trh ako koncept, spoločnosť Volvo Cars má ambíciu sprístupniť ho v rámci sériových vozidiel S90 Excellence, a rozšíriť tak svoj sortiment radu Excellence, a to najmä v Číne.

V roku 2017 predala švédska automobilka v Číne po prvý raz viac ako 100 000 automobilov, čo výrazne prispelo k jej rekordnému predaju a rastu už po štvrtý rok za sebou. Čína je najväčším jednotlivým trhom spoločnosti Volvo Cars a zároveň najväčším odbytiskom jej sedanu S90.

„Koncept Ambience  bol vytvorený v prvom rade pre čínsky trh a predstavuje kontrast  často hektického prostredia čínskych veľkomiest,“ uviedol Martin Andersson, hlavný manažér komerčných produktov v oddelení Special Vehicles spoločnosti Volvo Cars, ktorý zodpovedá za rad vozidiel Excellence. „Koncept S90  Ambience posilní v tomto významnom regióne hodnotu našej luxusnej značky.“

Ďalšie informácie o koncepte Ambience sledujte na sociálnej sieti pod značkou #AmbienceConcept.

Stiahnite si bezplatne
našu mobilnú aplikáciu

Naša aplikácia Vám ponúka:

  • vytvorte si zoznam Vašich vozidiel a v prípade potreby ich objednajte do servisu jedným dotykom
  • vždy aktuálna ponuka skladových vozidiel s možnosťou rýchleho odoslania záujmu o vozidlo
  • všetky dôležité novinky zo sveta značiek Volvo, Jaguar a Land Rover

Tento web používa súbory cookie. Informácie o tom, ako používate tento web, sa zdieľajú s Googlom. Používaním tohto webu vyjadrujete svoj súhlas s používaním súborov cookie.

Ďalšie informácie