Nissan Ariya oficiálne: Elektrický crossover prejde 500 km, top verzia má 400 koní

Dnes o 7:00 nášho času predstavil Nissan svetu v rámci digitálnej premiéry svoj nový elektrický crossover Ariya. Jeho príchod automobilka avizovala už minuloročným konceptom, a ako sa môžete presvedčiť v priloženej galérii, v porovnaní s víziou sa sériová podoba crossoveru príliš nelíši.


Nissan Ariya je 4595 mm dlhý, 1850 mm široký a 1660 mm vysoký, pričom rázvor náprav má hodnotu 2775 milimetrov. Veľkostne si tak môže potykať napr. s Volkswagenom ID.4, jedným z mnohých pripravovaných elektrických konkurentov. V závislosti na výbave a špecifikáciu potom bude Ariya vážiť od 1,8 do 2,3 tony.


Predná časť sa vyznačuje prepracovaným logom značky. Na trhoch, ktoré to umožňujú, bude symbol japonskej automobilky podsvietený 20 LED diódami. Z bočnej časti si všímame ľahko sa zvažujúca strechy v štýle kupé, vzadu zase decentného strešného spojlera. Ariya prichádza na aerodynamicky vyladených kolesách o devätnástich či dvadsiatich palcoch a chváli sa sofistikovanejším viacprvkovým zavesením vzadu.


Minimalistický interiér kráča v ústrety dnešným trendom. Nájdeme tu len minimum fyzických tlačidiel, ktoré nahrádzajú dotykové plochy nielen na obrazovkách, ale aj rôzne po interiéri. Nissan hovorí, že dotykové plochy na prístrojovej doske a stredovej konzoly sú vybavené haptické spätnou väzbou. Digitálny prístrojový štít má 12,3 palca, rovnako ako obrazovka uprostred. Japonci tvrdia, že ide o obrazovky s najvyšším počtom farieb v triede.


Zákazník dostane na výber z piatich variantov pohonov. Základom je zadný náhon s menšou batériou s kapacitou 63 kWh. Tá má výkon 160 kW a 300 newtonmetrov krútiaceho momentu, na stovke je za 7,5 sekundy a maximálna rýchlosť je obmedzená na 160 km / h. Ak sa vám páči pohon zadných kolies, ale chcete väčšiu batériu, je pripravená verzia s 87kWh akumulátorom, výkonom 178 kW a zhodným krútiakom. S menšou baterkou sľubuje metodika WLTP dojazd 360 km na jedno nabitie, pre väčšie už je to 500 km.


K dispozicií sú však aj štvorkolky e-4ORCE riešené dvoma elektromotormi. S menším akumulátorom sa bavíme o 205 kW a 560 newtonmetrov, väčšia 225 kW a 600 newtonmetrov. Obe verzie svištia až 200 km/h, prvá prejde na jedno nabitie 340, druhá 460 km. S takou technikou rozhodne nejde o nič pomalé, veď obe verzie dajú stovku pod šesť sekúnd.


Ariya dostane štandardne tri jazdné režimy - Standard, Sport a Eco, pričom varianty so štvorkolkou majú ešte režim Snow. Nissan hovorí, že batéria umiestnená v podlahe je rozmiestnená tak, aby zabezpečila ideálne rozloženie hmotnosti 50/50. Crossoveru nechýba funkcia zvýšenej rekuperácie či systém e-Pedal, ktorý už dobre poznáme z modelu Leaf. Ariya bude vybavená tiež plejádou asistenčných systémov vrátane vylepšenej verzie systému ProPilot s asistenciou v jazdnom pruhu a adaptívnym tempomatom. Nissan nás ďalej láka na vylepšené hlasové ovládanie prostredníctvom ktorého si nastavíme klimatizáciu a skontrolujeme stav batérie. Na európskych trhoch máme novinkou očakávať začiatkom budúceho roka.


ZDROJ: auto.cz

Stiahnite si bezplatne
našu mobilnú aplikáciu

Naša aplikácia Vám ponúka:

  • vytvorte si zoznam Vašich vozidiel a v prípade potreby ich objednajte do servisu jedným dotykom
  • vždy aktuálna ponuka skladových vozidiel s možnosťou rýchleho odoslania záujmu o vozidlo
  • všetky dôležité novinky zo sveta značiek Volvo, Jaguar a Land Rover

Tento web používa súbory cookie. Informácie o tom, ako používate tento web, sa zdieľajú s Googlom. Používaním tohto webu vyjadrujete svoj súhlas s používaním súborov cookie.

Ďalšie informácie