Nový základný motor pre Daciu Duster je trojvalec 1.0 TCe

Pôvodná myšlienka, využívať v Dacii staršiu techniku značky Renault, nemala dlhé trvanie. Prvý Logan a Sandero síce poháňali osvedčené osemventilové benzínové štvorvalce s objemom 1.4 a 1.6 litra, ale nové emisné limity ich časom z ponuky vytlačili. Dnes je situácia taká, že úplne nový turbomotor 1.3 TCe, ktorý sa postupne udomácňuje v Renaultoch, Nissanoch a Mercedesoch, už má aj Dacia. Musí.

Pod kapotou Dusteru po novom nenájdete ani jeden atmosférický motor. Výroba jedna-šestky SCe (84 kW/114 k) sa pre európsky trh končí. Importéri budú vypredávať skladové zásoby a najneskôr v septembri príde nástupca, v podobe prepĺňaného litrového trojvalca TCe. Novinka dosahuje výkon 74 kW (101 k) pri 5000 otáčkach za minútu. Najvyšší krútiaci moment vrcholí hodnotou 160 Nm v rozsahu 2750 až 4000 1/min.



Trojvalec konštrukčne vychádza z motora 1.3 TCe, bol však výrazne zjednodušený. Vystačí si s nepriamym vstrekovaním paliva do nasávacieho potrubia. Vďaka nemu nepotrebuje filter pevných častíc. Okrem toho lepšie znáša typicky mestské využitie auta - na krátke trasy, počas ktorých sa motor nestíha optimálne zohriať. Niektorí priamovstrekoví konkurenti pri tomto type používania trpia tým, že benzín sa nestíha odparovať zo stien valcov, kontaminuje olej a šoféri sa sťažujú, že hladina oleja v motore priebežne stúpa.

Litrový trojvalec si benzínom obmýva nasávacie kanály a ventily, takže by nemal trpieť ani výraznou karbonizáciou. Výfukové zvody sú čiastočne integrované do hlavy valcov. Motor sa rýchlejšie zohreje a na diaľnici by mal byť úspornejší. Nemusí totiž ochladzovať výfukové plyny benzínom pred vstupom do citlivého katalyzátora. Plyny sa ochladia vo výfukových zvodoch obmývaných chladiacou kvapalinou. 

Ak ide o pohon rozvodov, tak Francúzi stavili na reťaz. Kľukový hriadeľ pozostáva z kovanej ocele a variabilné časovanie ventilov je len na nasávacej strane. Renault vyvinul aj verziu 1,0 TCe LPG, schopnú spaľovať benzín i kvapalný ropný plyn. Očakávame, že časom ju doplní do ponuky motorov.

Dynamické parametre Dacie Duster 1.0 TCe zatiaľ nie sú známe. Výrobca uvádza pre novinku kombinovanú spotrebu benzínu 6,2 až 6,8 l/100 km. V porovnaní s jedna-šestkou to znamená pokles o 1,2 až 1,6 l/100 km. Sme zvedaví, aký úsporný bude malý motor v praxi.

Našu ponuku vozidiel Dacia Duster nájdete po kliknutí sem.


ZDROJ: https://autozurnal.ta3.com/oficialne-novy-zakladny-motor-pre-daciu-duster-je-trojvalec-1-0-tce

Stiahnite si bezplatne
našu mobilnú aplikáciu

Naša aplikácia Vám ponúka:

  • vytvorte si zoznam Vašich vozidiel a v prípade potreby ich objednajte do servisu jedným dotykom
  • vždy aktuálna ponuka skladových vozidiel s možnosťou rýchleho odoslania záujmu o vozidlo
  • všetky dôležité novinky zo sveta značiek Volvo, Jaguar a Land Rover

Tento web používa súbory cookie. Informácie o tom, ako používate tento web, sa zdieľajú s Googlom. Používaním tohto webu vyjadrujete svoj súhlas s používaním súborov cookie.

Ďalšie informácie