Renault Scénic TCe 160 GPF Intens – Dobré auto a výborný motor

V roku 1996 sa stal Renault Scénic (vtedy ešte ponúkaný pod menom Mégane Scénic) prelomovým modelom. Síce nešlo o to úplne prvé kompaktné MPV na svete, avšak na zakladateľa tohto segmentu Mitsubishi Space Runner z roku 1991 si dnes spomenie len málokto. Vzápätí dostal Scénic prestížny titul európske Auto roka 1997.

Dnes sa vyrába už štvrtá generácia, keď od druhej ponuku modelu obohatila predĺžená verzia Grand Scénic. Existujúce Scénic je na trhu od roku 2016, pričom technicky vychádza ako obvykle z kompaktného Mégane, v tomto prípade štvrtej generácie. Hlavnou novinkou v modelovom roku 2019 je príchod nových motorov. Z nich sme vyskúšali ten najvýkonnejší, ktorým je preplňovaný štvorvalec 1.3 TCe ponúkajúci výkon 117 kW. Okrem tejto vrcholnej verzie môže záujemca o benzínový Scénic zvoliť slabšie varianty tohto agregátu s obchodným označením TCe 115, respektíve TCe 140 ponúkajúce výkon 85 a 103 kW. Iba dve výkonnejšie verzie motora možno mať alternatívne aj so samočinnou dvojspojkovou sedemstupňovou prevodovkou EDC. 



Testovaný najvýkonnejší variant TCe 160 je k dispozícii len vo vyššej výbave Intens. Naopak základná verzia motora TCe 115 sa pre zmenu spája len s nižšou výbavovým variantom Zen. Skúšaný model ponúkal v rámci príplatkov paket Leather zahŕňajúce elektrické nastavovanie oboch predných sedadiel, ktorých súčasťou je tiež masážne funkcie či možnosť predĺžiť si manuálne sedák. Toto sa však spája výhradne s koženým čalúnením, ktoré Scénic ponúka v dvoch odtieňoch - a síce čierne, respektíve svetlé. 



Nechajme však výbavu a radšej sa poďme venovať kabíne vozidla. S každou ďalšou generáciou Scénicu sa pozícia za volantom čoraz viac približuje bežnému kompaktnému hatchbacku. Vo štvrtom vydaní už nesedíte tak vysoko a tiež stĺpik volantu je postavený oveľa viac kolmo ako u starších generácií. Pozícia za volantom tak už nepripomína dodávku, ale naopak je celkom príjemná. Subjektívne vzaté sa sedí nižšie, hoci stále vyššie než v kompaktnej triede. Z predchádzajúcich modelov Scénic zostáva "len" hlboká palubná doska, ktorou sa kompenzuje krátka predná časť. Aby ste si mali kam odložiť svoje predmety, má pre vás Scénic pripravených hneď niekoľko odkladacích schránok. Ich objem je podla Renaultu značných 63 litrov. Kým schránky vo výplniach dverí sú veľmi praktické, o tých nachádzajúcich sa v podlahe pod nohami cestujúcich to môžeme prehlásiť len s výhradami. Za zmienku stojí tiež posuvná stredová konzola, ktorá je v prednej pozícii z časti zasunutá pod stredový tunel v mieste radiacej páky. Po odsunutí vzad odkryje dve priehlbiny na nápoje.




ZDROJ: https://www.auto.cz/renault-scenic-tce-160-gpf-intens-dobre-auto-vyborny-motor-128637





Stiahnite si bezplatne
našu mobilnú aplikáciu

Naša aplikácia Vám ponúka:

  • vytvorte si zoznam Vašich vozidiel a v prípade potreby ich objednajte do servisu jedným dotykom
  • vždy aktuálna ponuka skladových vozidiel s možnosťou rýchleho odoslania záujmu o vozidlo
  • všetky dôležité novinky zo sveta značiek Volvo, Jaguar a Land Rover

Tento web používa súbory cookie. Informácie o tom, ako používate tento web, sa zdieľajú s Googlom. Používaním tohto webu vyjadrujete svoj súhlas s používaním súborov cookie.

Ďalšie informácie