Nový Renault Clio sa predstavil v Ženeve

Renault predstavuje úplne nové Clio, piatu generáciu automobilovej ikony, z ktorej sa predalo približne 15 miliónov kusov. Clio sa od svojho vzniku v roku 1990 stalo najpredávanejším modelom Skupiny Renault na svete. Clio od roka 2013 reprezentuje obľúbené auto Francúzov viac než ktorýkoľvek iný model segmentu B. Predaj modelu Clio dosahuje skutočne výnimočné výsledky: od roka 2012 stúpal každý rok.

Piata generácia modelu Clio je pre nás veľmi dôležitá, keďže v tomto segmente je bestsellerom a druhým najpredávanejším modelom v Európe naprieč všetkými triedami. Clio je ikona a jeho nové parametre si berú to najlepšie z predchádzajúcich generácií. Dizajn exteriéru modelu Clio IV nám priniesol nových zákazníkov a robí tak dodnes. Preto sme sa rozhodli zachovať túto DNA, no zároveň chceme do novej generácie vniesť viac modernosti a elegancie. Interiér prešiel skutočnou revolúciou s podstatným zlepšením kvality, vyššou sofistikovanosťou a novými technológiami. Ide o najlepšie Clio v histórii.“ Laurens van den Acker, senior viceprezident pre firemný dizajn.

Nový Renault Clio je prvý model postavený na modulárnej platforme CMF-B, ktorá práve v ňom debutuje aj v rámci AliancieNová platforma CMF-B prináša novému modelu Clio celý rad výhod: o 50 kg ľahšiu konštrukciu, najmä karosérie, náprav a kapoty. Okrem toho umožnila použiť aerodynamický kryt podvozku, ktorý o 20 tisícin Cd zlepšuje aerodynamické vlastnosti. Tieto dve vylepšenia znižujú spotrebu aj emisie CO2. Nové Clio prináša lepší akustický komfort, najmä vďaka zvukotesnej izolácii motorového priestoru. Hlučnosť je pri rýchlostiach od nuly do 130 km/h približne o 1,5 až 2,0 dB nižšia. Platforma CMF-B v novom modeli Clio bola úplne prepracovaná aj z hľadiska bezpečnosti karosérie. Použila sa vysoko pružná oceľ a štrukturálna súdržnosť medzi oceľovými plechmi. Tieto vylepšenia prinášajú posádke vysokú úroveň bezpečnosti, ktorú posilnilo aj inovatívne vybavenie nového modelu Clio, a to práve vďaka platforme CMF-B: adaptívny airbag vodiča, vysoko objemové závesové airbagy, predpínače bezpečnostných pásov a upevnenia Isofix pre nový štandard iSize.

Kľúčovým komponentom „Smart Cockpit“ je 9,3-palcový multimediálny displej (dvakrát tak veľký než 7-palcová verzia), najväčší, aký sa kedy vyskytol v modeloch značky Renault. Vertikálne orientovaný a jemne tvarovaný tablet čerpá inšpiráciu z modelu Espace a vizuálne zväčšuje palubnú dosku, čím vyvoláva modernejší dojem z kabíny a zlepšuje jeho viditeľnosť. Displej so systémom Renault EASY LINK natočený smerom k vodičovi zahŕňa všetky multimédiá, navigáciu a zábavné prvky, ako aj nastavenia MULTI-SENSE. A to všetko až pozoruhodne jednoducho ovládateľné. Nové Clio je prvýkrát vybavené digitálnym displejom, ktorý nahrádza tradičné analógové prístroje. Technológiu prevzal priamo z vyšších tried. TFT displeje s rozmermi 7 až 10 palcov je možné veľmi intuitívnym spôsobom prispôsobiť potrebám vodiča. Desaťpalcová verzia zobrazuje aj GPS navigáciu. Nové Clio so svojimi dvomi 9,3- a 10-palcovými displejmi ponúka najväčšie obrazovky vo svojej kategórii.



Kľúčovým komponentom „Smart Cockpit“ nového modelu Clio je aj stredová konzola. Pre vylepšenie ergonómie ju dizajnéri posadili vyššie a zasadili do nej kratšiu radiacu páku, čím zabezpečili prirodzenejší a pohodlnejší úchop. Potiahnutú stredovú konzolu je možné prispôsobiť podľa celkovej schémy kabíny a vybaviť špeciálnym osvetlením na vonkajšom konci. Praktické odkladacie priestory v dolnej časti konzoly uľahčia život pasažierom, napríklad, vďaka priestoru určenému k nabíjaniu smartfónov.

Nové Clio je prvé, ktoré dostalo vzduchové deflektory na predných blatníkoch. Ich úlohou je obmedziť trenie a zlepšiť aerodynamické vlastnosti a tým znížiť spotrebu. A ako bonus prepožičiavajú novému modelu Clio dynamický a športový vzhľad. Nové Clio prichádza na trh so širokým výberom úplne nových benzínových a dieselových motorov s výkonmi v rozsahu od 75 k do 130 k. Skupina Renault od roka 2020 prvýkrát vybaví nové Clio vlastným hybridným motorom E-TECH. Zákazníci si budú môcť vyberať celkovo z deviatich kombinácií motora a prevodovky. Nové Clio s motormi 1.0 TCe a 1.3 TCe vyvinutými v rámci Aliancie Renault-Nissan-Mitsubishi a motorom E-TECH z dielne značky Renault stelesňujú synergie, ktoré sú pre Skupinu Renault a jej partnerov v Aliancii kľúčové.

Benzínové motory začínajú pri základnej atmosférickej trojvalcovej jednotke spojenej s výhradne manuálnou 5-stupňovou prevodovkou.  1,0 SCe dosahuje maximálny výkon 75 koní, krútiaci moment 95 Nm a je určený v podstate len pre výhradné mestské používanie. 

TCe 100 bude v novom modeli Clio spočiatku k dispozícii s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou, aby sa následne pridala aj najnovšia generácia automatickej bezstupňovej prevodovky X-TRONIC od Nissanu. Motor TCe 130 GPF debutuje v novom modeli Clio po tom, čo sa už osvedčil v modeloch Captur, Mégane, Scénic a Kadjar. Štvorvalcový prepĺňaný agregát známy aj z modelov značky Mercedes s výkonom 130 k a krútiacim momentom 240 Nm sa bude kombinovať so 7-stupňovou automatickou prevodovkou EDC a ako najvyššia verzia pre nové Clio nahradí súčasný motor TCe 120.

Dieselové motory sú dva. Blue dCi 85 a Blue dCi 115.  Nové Clio bude dostupné aj s dieselovým motorom 1.5 Blue dCi zodpovedajúcim najnovším emisným normám. V ponuke bude s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou a Renault si od neho sľubuje najmä slušné fleetové predaje.

ZDROJ: https://podkapotou.zoznam.sk/cl/1000829/1777413/ZENEVA--Renault-Clio-do-detailu--Vacsie-prepojenie-so-svetom--nove-motory


Stiahnite si bezplatne
našu mobilnú aplikáciu

Naša aplikácia Vám ponúka:

  • vytvorte si zoznam Vašich vozidiel a v prípade potreby ich objednajte do servisu jedným dotykom
  • vždy aktuálna ponuka skladových vozidiel s možnosťou rýchleho odoslania záujmu o vozidlo
  • všetky dôležité novinky zo sveta značiek Volvo, Jaguar a Land Rover

Tento web používa súbory cookie. Informácie o tom, ako používate tento web, sa zdieľajú s Googlom. Používaním tohto webu vyjadrujete svoj súhlas s používaním súborov cookie.

Ďalšie informácie